Apik

E-commerce behoeften vragen om permanente vernieuwing

Apik, zo heet het gloednieuwe webagentschap uit Louvain-La-Neuve dat zich specialiseert in het maken van web- en e-commerce sites. De drijvende krachten achter dit nieuwe bedrijf zijn François Bryssinck en Marianne Kalgout, bestuurders van de gekende leverancier van informaticadiensten en –oplossingen Megabyte, en Jean-Denis Schampaert. Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring op het vlak van webontwikkeling en zal de dagelijkse leiding van Apik voor zijn rekening nemen.

De oprichting van Apik komt op het juiste moment (of zoals de Fransen zeggen “tomber à pic”). Met zijn sterke focus op e-commerce, e-business en e-marketing kan Apik een antwoord bieden op de exponentieel groeiende vraag naar werkbare oplossingen op dat vlak.

Volgens François Bryssinck, Afgevaardigd Bestuurder van Megabyte, zijn steeds meer bedrijven op zoek naar een degelijk webplatform: “Voor ons was dit het uitgelezen moment om met Apik te beginnen. Omdat we met Megabyte meer met globale informaticaoplossingen en –diensten bezig zijn, leek het ons opportuun om een onafhankelijke structuur op te zetten die vanuit een eigen dynamiek kan werken.

De activiteiten van Apik bestrijken 6 verschillende domeinen: e-commerce, websites, ontwikkeling op maat, audit en technische analyse, digitale strategie, en grafisch design.

Groeiende vraag naar e-commerce sites

Voor Jean-Denis Schampaert, Bestuurder van  Apik en e-commerce specialist van het eerste uur – en bijgevolg zelf een bevoorrecht getuige van de opkomst van nieuwe technologieën – is het maken van een e-commerce site een stuk ingewikkelder dan een gewone website. “De online verkoop heeft een heel specifiek karakter, vooral door de achterliggende financiële transacties of het online zetten van een catalogus. De online verkoop vereist bovendien voortdurende aanpassingen en vernieuwingen. Daarom bestuderen wij de eigenheid van elke klant en leveren wij  een adequate oplossing om het nodige webverkeer te genereren.”

“Om de visibiliteit op het web te vergroten, werken we met tools voor zoekmachinemarketing, zoals SEO en SEA, samen met andere e-marketingtechnieken voor elk mobiel app-formaat.”

Bij Apik staan ergonomie en gebruiksgemak voorop, zowel voor de eindgebruiker als voor de aanbieder van e-commerce. Jean-Denis Schampaert: “Met één uniek managementsysteem beheert de klant alles: productcatalogus, prijzen, productbeschrijvingen, bestellingen, leveringen, promoties, … Dat betekent tijdswinst en dus ook meer geld.”

Verder zorgt Apik voor de integratie en migratie van en naar verschillende specifieke modules, zoals ERP, CRM, PIM, DAM, BI, enzovoort.

Voor dit alles heeft het nieuwe webagentschap ook de nodige ervaring en expertise in huis. “Voor ons team kon ik de beste medewerkers selecteren. Ik ken hen allemaal door en door. Ik heb jaren met hen samengewerkt. Het is gewoonweg fantastisch als je je eigen collega’s kan kiezen.”

Wij willen meer zijn dan zomaar een webagentschap. Wij willen niet alleen dingen in beweging zetten, maar zien onszelf vooral als architecten en begeleiders die elke klant uniek maken!”, besluit Schampaert.

Over Apik

Apik is een webagentschap, gespecialiseerd in de creatie van web- en e-commerce sites. Het bedrijf dat werd opgericht door Jean-Denis Schampaert, Marianne Kalgout en François Bryssinck, telt 6 medewerkers. De leiding is in handen van Jean-Denis Schampaert, een specialist met meer dan 10 jaar webervaring.
François Bryssinck et Marianne Kalgout zijn ook de bestuurders van Megabyte, een gekend leverancier van globale informaticadiensten en –oplossingen.
De kantoren van Apik zijn gevestigd in Louvain-La-Neuve.
Voor meer informatie : apik.be