Zonder regelmatige beoordeling van beroeps- of kwaliteitsrisico's kunnen potentiële gevaren voor de kwaliteit of de gezondheid en veiligheid van werknemers onopgemerkt blijven.
Overtredingen van de voorschriften
Negatief imago
Inefficiënte of achterhaalde processen
Juridische sancties
Productiviteitsverlies
Defecte producten en/of diensten die klanten ontevreden stellen
Managementfouten, fraude en financiële verliezen
Breng uw werknemers niet in gevaar!
Kies Assessment® voor hun veiligheid en de operationele en financiële efficiëntie van uw organisatie.
“Auditeren, optimaliseren, slagen
De “Assessments” App in ComplyStation helpt je daarbij.
ASSESSMENT ®
De Assessments applicatie kan worden gebruikt voor het beheren van elk type formulier, beoordeling, inspectie of audit, eenvoudig of complex, met meerdere secties die zijn opgeslagen in een centrale bibliotheek.
- Configureer zelf uw sjabloon voor een invoerformulier
- De logica voor het triggeren van resultaten definiëren
- Correctieve acties toewijzen
- Gewogen waardering
- Online en offline inspecties van bedrijfsmiddelen/apparatuur
Een workflow voor het beheer van audits, inspecties en vragenlijsten, gebaseerd op een sjabloon voor effectief risicomanagement.
Planning
De eerste stap is het plannen van de gegevensverzameling door de doelstellingen, methoden en deadlines vast te stellen. Dit kan het definiëren van evaluatiecriteria, het selecteren van deelnemers, het opstellen van een tijdschema, enz. inhouden.
Ontwerp van vragenlijsten, audits of inspecties
Nadat de doelstellingen en methoden vastgesteld zijn, is het moment aangebroken om vragenlijsten, audits of inspecties te creëren met behulp van specifieke vragen, indicatoren of criteria. Deze kunnen worden samengesteld aan de hand van bestaande normen of regelgeving, best practices, historische data, etc..
Gegevens verzamelen
Deze fase omvat het verzamelen van gegevens door de deelnemers. Dit kan online of offline gebeuren met behulp van tools voor gegevensverzameling, zoals online vragenlijsten, auditsoftware of mobiele inspectietoepassingen.
Data-analyse
Nadat de gegevens zijn verzameld, is het noodzakelijk ze te analyseren om resultaten en conclusies vast te stellen. Dit proces kan het creëren van grafieken, tabellen, rapporten en aanbevelingen omvatten.
Opvolging en verbetering
Het is essentieel om het beheer van vragenlijsten, audits en inspecties te monitoren en te optimaliseren. Dit omvat het analyseren van de resultaten om verbeterpunten te identificeren, het herzien van methoden om doelstellingen effectiever te bereiken, en het toevoegen van nieuwe beoordelingscriteria waar nodig.
Gebruik de “Assessments” applicatie van ComplyStation om te anticiperen op risico’s:
- Naleving en regelgeving verbeteren
- Risico's identificeren en beheren
- Verhoging van de veiligheid
“Assessments” maakt het mogelijk om risico’s proactief te beheren door werknemers de middelen te geven om problemen te identificeren en corrigerende maatregelen te nemen.
Ontdek